دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱
معاون فنی و عملیات بیمه‌ای صندوق فولاد کشور:
 دریافت مبالغ خارج از تعرفه پزشکی در مازندران
 معاون فنی و عملیات بیمه‌ای صندوق فولاد کشور با اشاره به اضافه دریافتی‌ها و دریافتی‌های خارج از تعرفه در برخی مراکز درمانی سرپایی و بستری از مردم مازندران (اعم از آزاد و بیمه شده)، اظهار داشت: به نظر می‌رسد اراده و اقدام جدی منتج به نتیجه‌ای جهت نظارت بر این مراکز از سوی نهادهای نظارت بر درمان وجود ندارد.
آوای خزرآزاده بابانژاد: قرارداد بیمه بازنشستگان فولاد در بخش پایه و تکمیلی به بیمه دانا سپرده شده است، روز گذشته در مازندران جلسه معاونین بیمه درمان دانا کشور پیرامون موارد و مشکلات بازنشستگان با حضور تعدادی از آن‌ها برگزار شد.

محمد ابراهیمی معاون فنی و عملیات بیمه‌ای صندوق فولاد کشور در این زمینه به خبرنگار ما گفت: در جلسه نظارت بر درمان بازنشستگان فولاد استان مازندران متوجه شدیم که علی‌رغم پیگیری‌های گسترده‌ای که انجام شد، اما نظارت بیمه‌ای به درستی صورت نمی‌گیرد.

او تصریح کرد: این عدم نظارت بر روی دریافت وجه خارج از تعرفه است در حالی که باید تعرفه وزارت بهداشت را رعایت کنند، اما در مازندران چنین چیزی اتفاق نیفتاده است.

ابراهیمی با اظهار تأسف از اینکه یکی از بزرگترین مشکلات بهداشتی - درمانی کنونی در سطح استان مازندران، دریافت وجه خارج از تعرفه است و مردم از این بابت گلایه‌مند هستند، افزود: دریافت وجه خارج از تعرفه توسط بسیاری از مراکز طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد و همینطور برخی از پزشکان به‌صورت گسترده و حتی رو به رشد در استان رواج دارد.

معاون فنی و عملیات بیمه‌ای صندوق فولاد کشور گفت: پیرو گزارشات و شکایات متعدد از سوی بازنشستگان صندوق فولاد بابت این اضافه دریافتی، پیگیری‌های فراوان و جلساتی با مسوولین نظارتی حوزه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران تشکیل شد.

ابراهیمی ادامه داد: حتی مستندات بسیاری نیز در اختیار مدیریت نظارت بر درمان دانشگاه قرار داده شده است، ولی متاسفانه تاکنون اقدام مناسب و حتی اراده‌ای در جهت نظارت، کنترل و برخورد با این موارد از سوی حوزه نظارتی مربوطه دیده نشده است.

او یادآور شد: بیمه‌شدگان صندوق بازنشستگی فولاد تعداد بسیار معدودی از جمعیت بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان مازندران را شامل می‌شوند که صرفا بخاطر نوع بیمه مکمل که مشمول فرانشیز صفر هستند بابت اضافه دریافتی‌های صورت گرفته از آن‌ها شکایت و گله بسیار دارند.

معاون فنی و عملیات بیمه‌ای صندوق فولاد کشور تصریح کرد: نکته مهم این است که اضافه دریافتی‌ها و دریافتی‌های خارج از تعرفه در برخی مراکز درمانی سرپایی و بستری از مردم مازندران (اعم از آزاد و بیمه شده) دریافت می‌شود و به نظر می‌رسد اراده جدی و اقدام منتج به نتیجه‌ای جهت نظارت بر این مراکز از سوی نهاد‌های نظارت بر درمان وجود ندارد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار